فنجان قهوه و چای :۱۱ لیوان سرد برای یک فنجان داغ جو (Hot Cup o’ Joe)

 

فنجان قهوه فنجان چای

فنجان قهوه و چای

شما، چه اهل خوردن قهوه و چه علاقه مند به نوشیدن چای باشید، بر سر یک مساله با هم توافق خواهید داشت: لیوان یا فنجانی که برای نوشیدن استفاده می کنید، دقیقا به اندازه برند نوشیدنی مورد علاقه تان، مقدار شیر و شکری که در آن می ریزید، و بیسکویتی که با نوشیدنی تان می خورید، اهمیت دارد. برای اینکه شما را از تکراری شدن لیوان های عادی و روزمره تان نجات داده، و همچنین برای علاقه مندان چای و قهوه، گزینه های اضافی و متفاوتی ارائه کنیم، در اینجا مجموعه ای از لیوان های منحصر به فرد و کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیوان مای کاپا (MyCuppa) – چای و قهوه

این لیوان در زمینه های مختلفی، مفید و کاربردی است. اگر شما به تازگی شروع به نوشیدن قهوه کرده اید و نیاز به یک راهنمای خوب برای انتخاب از میان مدل های مختلف موجود دارید، و یا اینکه شما در اندازه گیری خوب نیستید و نمی خواهید هر بار در حین درست کردن قهوه از فنجان اندازه گیری استفاده کنید، این محصول به شما کمک خواهد کرد به نتیجه دلخواهتان برسید. همچنین این لیوان، می تواند یک هدیه بسیار مناسب برای دوستانتان باشد، زیرا این محصول فقط یک لیوان با کاربری عادی نیست، بلکه این لیوان تضمین می کند که شما هرگز قهوه خود را در اندازه اشتباه درست نخواهید کرد.

فنجان قهوه فنجان چای

مجموعه فنجان چای اسکیس (Skase)

ایده بوجود آورنده مجموعه فنجان چای اسکیس، به اندازه خود این محصول زیبا می باشد. واتسون توضیح می دهد که طراحی این محصول بر اساس ایده ای از مفهوم همزیستی به وجود آمده است، به این معنا که، تنها به این خاطر که دو عنصر مختلف ارتباط طولانی مدتی با هم داشته اند، بدان معنا نیست که آنها لزوما به سود یکدیگر عمل خواهند کرد. با استفاده از این مفهوم در رابطه میان یک فنجان چای (تخت) و یک نعلبکی، واتسون با حذف هر دو پایه تخت فنجان چای و نعلبکی، و بدون از بین بردن تعادل و ثبات این مجموعه، این فنجان را به طرز منحصر به فردی طراحی کرده است.

فنجان قهوه فنجان چای

لیوانی با جای بیسکویت

نوشیدن قهوه یا چای هرگز نباید کاری پردردسر باشد. چه کسی می خواهد زحمت تهیه نعلبکی و یا بشقاب، چیدن بیسکویت، و غیره را به خود بدهد؟ با استفاده از این لیوان مخصوص خوردن بیسکوییت با نوشیدنی (Dunk)، دیگر اصلا نگران این دردسرها نخواهید بود. دیگر لازم نیست نعلبکی اضافی تهیه کنید و یا با جعبه های بیسکویت دست و پنجه نرم کنید، و یا حتی مجبور به شستن ظروف اضافی باشید. این ایده بسیار زیرکانه بوده، و هر چند انقلابی نیست، اما کاملا ساده و مفید است؛ و دیدن آن، شما را به تعجب خواهد انداخت که چرا کسی قبل از این به فکر ساخت این محصول نیفتاده است؟

فنجان قهوه فنجان چای

فنجان تاب دار توسط رابرت برانت (Robert Brandt)

مفهوم و ایده ساخت این فنجان کاملا جدید نیست. کافیست یک وسیله یکبار مصرف را به چیزی قابل استفاده مجدد تبدیل کنید؛ اکنون شما یک فنجان قهوه دارید که حتی می تواند یک اثر هنری نیز محسوب گردد. با این حال، ایده فنجان تاب دار از رابرت برانت، نه تنها یکی از اولین طرح هاییست که باعث شکل گیری و آغاز این روند شد، بلکه تا به امروز نیز، یکی از بهترین آثار پدید آمده حاصل از این ایده باقی مانده است. این محصول که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ به بازار معرفی شده، هنوز هم برای سرو آب، شراب و اسپرسو به کار رفته و در عین حال، به همان اندازه نیز برای ارتقاء فرهنگ استفاده از لوازم یکبار مصرف نیز به محبوبیت دست یافته اند.

5

فنجان بدل آلکاتراز (Alcatraz Replica Mug)

این فنجان های حلبی، به دلایل ساده ای در سلول و سالن های غذاخوری زندانیان مورد استفاده قرار می گرفتند. این فنجان ها با دوام بوده، و بر خلاف فنجان های سرامیکی (که می توانست شکسته شده و به یک سلاح سرد تبدیل شود)، انتخاب مناسبی برای محیط های بسته و محدودی شامل زندانیان با گرایش های خشونت آمیز بودند. اگر به این فنجان بازسازی شده و تاریخی علاقه دارید، باید مجموعه “هتل های زندان” ما را نیز مشاهده کنید. همانطور که از نام این محصول مشخص است، شما برای حضور در زندان، پول پرداخت خواهید کرد!

6

من یک لیوان کاغذی نیستم 

لیوان می گوید: “باور کنید من یک لیوان کاغذی نیستم!”. اما باور این مساله، بسیار سخت است. با این حال، اگر عمیق تر نگاه کنید، خواهید دید که این لیوان، از دو لایه پروسلین (porcelain) ساخته شده که قهوه شما را گرم نگه داشته و از دست هایتان در مقابل گرمای نوشیدنی محافظت خواهد کرد. همچنین، این لیوان یک سرپوش سیلیکونی دارد که بسیار انعطاف پذیر بوده و قابلیت استفاده مجدد را نیز دارا می باشد. گذشته از تمام این مزایا، شما همچنین می توانید با حذف تمام لیوان های کاغذی، و سرپوش های پلاستیکی از برنامه زندگی تان، به سهم خود در حفاظت از محیط زیست کمک کنید.

فنجان قهوه فنجان چای

لیوان های قهوه انباشته (Stacked Coffee Mugs)

آیا شما علاقه دارید از نوشیدن سه فنجان اسپرسو لذت ببرید، اما پر کردن مجدد آن وقت گیر است؟ این فنجان قهوه انباشته، دقیقا چیزی است که نیاز دارید. این فنجان، ۸ اونس ظرفیت دارد و به شما کمک خواهد کرد برای مدت طولانی از پر کردن دوباره فنجانتان بی نیاز شوید.

فنجان قهوه فنجان چای

لیوان گرمای کره زمین (Global Warming Mug)

بسیاری از مردم تا زمانی که فنجان قهوه صبحانه خود را ننوشیده باشند، قادر به آغاز فعالیت های روزانه خود نیستند. شاید بهتر باشد این قهوه در لیوانی نوشیده شود که هم ظاهر زیبایی دارد، و هم شما را به تفکر وا می دارد؟ همانطور که شما قهوه داغ خود را درون لیوان تان می ریزید، می توانید ببینید که اگر همچنان به بهره برداری از سیاره مان ادامه داده و یخ های قطبی را ذوب کنیم، دقیقا چه بر سر جهان خواهد آمد. آن را در عمل مشاهده کنید!

فنجان قهوه فنجان چای

لیوان روشن- خاموش (ON-OFF)

این لیوان که با رنگدانه های حساس به حرارت پوشش داده شده است، با توجه به پر یا خالی بودن لیوان، از سیاه به سفید (و یا برعکس)، تغییر رنگ خواهد داد. علاوه بر این، این لیوان کلمه “روشن” یا “خاموش” را نیز در هنگام پر کردن و یا نوشیدنش، به شما نمایش خواهد داد. این مزیت در جلوگیری از ریختن محتویات لیوان ها به شما کمک می کند. زیرا کلمه ای که روی لیوان می بینید، می تواند هشدار دهد که کدام یک از  لیوان های روی میز پر و یا خالی هستند. با این حال، از آنجا که رنگدانه ها توسط گرما فعال می شوند، هنگامی که درجه حرارت نوشیدنی به دمای اتاق برسد، کارایی خود را از دست خواهد داد.

فنجان قهوه فنجان چای

پاداش: لیوان بدبین (Pessimist’s Mug)

لیوان بدبین می تواند لزوم خوش بین بودن را به شما یادآوری کند، و یا به عنوان هدیه ای از سر شیطنت به دوستان اهدا شود. شما می توانید از این لیوان به عنوان وسیله ای برای شوخی با دوستانتان و یا برای پیشرفت انگیزه شخصی استفاده کنید، اما در هر حال، این لیوان می تواند با پیام طنز آمیز خود مثمر ثمر واقع شود.

فنجان قهوه فنجان چای