به گزارش "بوشهرنیوز" مردانی که همواره از سوی همسرشان در مظان اتهام هستند و باید هر لحظه پاسخگوی سوالاتی نظیز کجا بودی ؟ کی می آیی ؟ و... باشند به مرور از این تعقیب و گریزها خسته شده اند،آمادگی بیشتری برای خیانت پیدا می کنند.

 

دلیل خیانت مردان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا مردان به همسران خود خیانت می کنند؟ خیانت گاهی زنانه است و گاهی مردانه، اما بعضی از دلایل خیانت مختص مردان است.

 پدیده نا به هنجار خیانت گاهی در کنار درخت ریشه دار ازدواج وجود دارد. این پدیده شوم در هر ازدواجی با هر سبکی، چه سنتی و چه مدرن ممکن است اتفاق بیافتد و آثار مخرب خود را بر زندگی مشترک به جای می گذارد.

 بزرگترین آسیب را همسری می بیند که مورد بی وفایی واقع شده است و در مرتبه بعدی فرزندان از این وادی بی نصیب نخواهند ماند.

مردان به نسبت زنان در زندگی مشترک بیشتر دچار خیانت می شوند و خوشبختانه هنوز زنان جامعه ما دارای میزان بالایی از عفت و وفاداری هستند و به شرایط اخلاقی جامعه پایبند تر هستند.

آمارها نشان می دهد که مردان در سنین 28 تا 50 سالگی بیشتر به همسران خود خیانت می کنند و کمتر دیده شده است که مردان بالای 50 سال به دنبال رابطه ای فراتر از رابطه زناشویی خود باشند.

 هشت اعتراف مردان درباره دلایل خیانت کردن

یکی از دلایل مشترک خیانت در میان زوجین کمبود تقوا و پایبند نبودن به امور اخلاقی است. بعضی از دلایل خیانت زوجین، مختص مرد یا زن است. در این جا به مواردی اشاره می شود که باعث به وجود آمدن خیانت از جانب مردان می گردد.

 *هفتاد درصد مردانی که نسبت به همسرشان خیانت کرده اند اظهار می دارند که در مسایل جنسی مشکل دارند و نیازشان برطرف نشده است که دست به خیانت زده اند.

 *عدم جذابیت همسر: عدم رسیدگی به وضع ظاهری و شلختگی ، از اموری است که می تواند به راحتی مردان را به سمت زنان دیگر سوق دهد، نظافت و آراستگی از اولین آداب همسر داری است.


 *عدم برقراری رابطه صحیح اخلاقی: بعضی از زنان در خانواده رفتارهایی را از خود نشان می دهند که باعث می شود زندگی به جهنمی کوچک برای همسرانشان تبدیل گردد، نق زدنهای دائمی، درگیری های لفظی ، ناسزاگویی و .... در این موارد مرد برای رهایی از جهنم ساخته شده توسط همسرش به دنبال رابطه ای در بیرون از منزل برای ایجاد آرامش از دست رفته اش می گردد.

 *انتخاب اشتباه: بعضی از آقایان برای توجیه خیانت خود، می گویند: انتخاب شان نادرست بوده است. آنها معتقدند که از ابتدا اشتباه کرده اند و فردی که با او ازدواج کرده اند، کسی نبوده که فکرش را می کردند و یا انتخاب همسر خود را به نوعی تحمیل از جانب خانواده می دانند.

 این گونه از مردان عنوان می کنند که به دلیل اینکه بعد از مدتی علاقه ای بین آنها ایجاد نشده آنها ترجیح داده اند در کنار فردی دیگر  که عاشقانه دوستش دارند زندگی کنند.

عدم رسیدگی به وضع ظاهری و شلختگی ، از اموری است که می تواند به راحتی مردان را به سمت زنان دیگر سوق دهد

 *خیالات واهی: بعضی از آقایان دچار تصورات و خیالا واهی هستند. آنها در برخود با زنان دیگر به این نتیجه می رسند که زنان دیگر بدون عیب و نقص هستند و اگر با یکی از آنها ازدواج کرده بودند، زندگی بهتری داشتند. این خیالات و تصورات زمینه خیانت به همسر را آماده می سازد و در اکثر قریب به اتفاق موارد دیده شده است که بعد از برقرای رابطه جدید مرد متوجه شده است که تصوراتش سرابی بیش نبوده است.

 *عدم تناسب زوجین: اگر در زمان ازدواج تفاوت فاحشی در میان زوجین وجود داشته باشد، در مواردی این عدم تناسب به خیانت منجر می شود. به طور مثال اگر زن از موقعیت اقتصادی بهتری نسبت به مرد برخوردار باشد و یا زن از نظر سطح تحصیلات در مراتب بالاتری از همسر خود قرار داشته باشد، ممکن است مرد احساس کند که همسرش این برتری را به رخ او می کشد. شاید خیانت، یکی از راههایی است که برای تلافی به ذهن شان می رسد.

 مرد برای جبران غرورش شکسته در صدد شکستن غرور همسرش بر می آید و در این صورت به نظرش می رسد، ساده ترین راه خیانت است. می توان گفت ، در این مواقع خیانت راهی است برای بالا بردن اعتماد به نفس است.

 * اتهام خیانت عاملی برای خیانت: مردانی که همواره از سوی همسرشان در مظان اتهام هستند و باید هر لحظه پاسخگوی سوالاتی نظیز کجا بودی ؟ کی می آیی ؟ و... باشند به مرور از این تعقیب و گریزها خسته شده اند،آمادگی بیشتری برای خیانت پیدا می کنند.

اگرچه دلایلی که در بالا ذگر گردید، هر کدام در بروز خیانت نقش دارند ولی نمی توان مسئله هوسرانی بعضی از مردان را انکار کرد. مردانی هستند که زنان شایسته و نیکو در منزل دارند و تمام نیازهایشان از جانب همسرانشان چه به لحاظ جسمی و چه روحی تامین می شود ولی نمی توانند در مقابل جذابیت سایر زنان خودشان را کنترل کنند و در پی هوسرانی به همسرانشان خیانت می کنند.

 درد دل مردی که به زن خود خیانت کرد
 اگر زن و مرد به ارزشهای انسانی و اخلاقی خود پی ببرند، هرگز دست به خیانت نخواهند زد. هر زندگی دست خوش مشکلات خاص خود است و غیر واقع بینانه است که تصور کنیم زوج های دیگر هیچ مشکلی ندارند و در خوشبختی کامل به سر می برند. ما با به وجود آمدن مشکلات، نباید برای فرار از آن خود را به آغوش دیگری بیندازیم که معلوم نیست در آن آرامش  را بیابیم یا خیر؟ این در حالی است که با یک تصمیم نادرست، سرنوشت زندگی مان را تغییر می دهیم.

بهتر است در مواجهه با مشکلاتی که با همسرمان داریم ابتدا عقلانی بیندیشیم. تلاش در بهبود شرایط و حل مشکلات در فضای ساده و صمیمی داشته باشیم . لازم است از متخصصین متعهد و کار آمد نیز در زمان مناسب استفاده کنیم، پس این نکته را همیشه به خاطر داشته باشیم «خیانت هیچ وقت راهکار مناسبی نبوده و نخواهد بود.»

منبع : پرشین وی